Cum îți bagă rețelele de socializare pumnul în gură

YouTube se pregătește să implementeze un serviciu fără reclamă de streaming de muzică, motiv pentru care a hotărât că artiștii indie care nu se bagă în treaba asta riscă să rămână fără acces la rețea și cu toate clipurile șterse. Din câte înțeleg, serviciul este pe bani atât pentru artist, cât și pentru user. Aparent, nume mari sunt în pericol: Adele sau The Arctic Monkeys. Mneh, bine. Detalii despre cum va bloca Youtube unele clipuri găsiți dând click.

Probabil exagerez, dar cam la fel percep și măsura Facebook-ului din cauza căreia am pierdut vreo 15.000 de afișări într-o zi.

Foloseam un profil și o pagină pentru distribuirea conținutului de pe site-ul la care lucrez. Totul era ok, audiența era bună, lucrurile erau simple. Joi, săptămâna trecută, mă trezesc cu un mesaj la logare: „Facebook a realizat că acest cont este asociat unei companii, motiv pentru care va trebui să-l schimbați într-o pagină”. Și scapă, coae, dacă poți! Evident că nu am găsit niciun ocoliș, așa că a trebuit să fac schimbarea. Contul s-a transformat într-o pagină cu 15k like-uri. Refuz să cred că cineva a sesizat la Facebook problema asta, dar dacă e așa, îi urez multă… sănătate și virtute.

Problema este că paginile au vizibilitate mai mică pe măsura ce ai multe postări (în intervalul 9-12, eu fac în jur de 15 share-uri), sau cel puțin așa am observat (nu mi-s specialist, dar pot observa și compara niște numere). Și pagina GOD se plângea de același lucru: că din ce în ce mai puțini dintre cei care au dat LIKE văd postările.

Acum că e pagină, în dreptul fiecărui post am treaba cu „Boost this post!” și peste tot îmi apar butoane cu „Increase your audience”, sau pe românește „DĂ-NE BANI! DĂ-NE BANI! DĂ-NE BANI!”. Mindfuck, în pula mea! Au upgradat paginile ca să te oblige în oarecare măsură să bagi bani în ele. Pana mea, nu mă deranja că nu vedeam câte persoane au văzut o postare căci traficul mi-l măsor folosind alte tool-uri și bat la pariu că nu deranja pe nimeni că în loc de LIKE trebuia să dea FOLLOW.

Niște țigani.

Foto: realtimemarketer.com

4 thoughts on “Cum îți bagă rețelele de socializare pumnul în gură

  1. Adi says:

    Later edit: Nu, nu-şi mai revine sub nicio formă. 15.100 de LIKE-uri, reach de 200.

    Răspunde
  2. Adi says:

    În ziua aia a fost o scădere vizibilă (14 k unici, 59 k afișări). Își revine treptat. Partea nașpa e că eram pe un trend ascendent și-amu’ s-a bullshitat treaba.

    Răspunde
  3. Gabriel Ursan says:

    Deci de la cat la cat a scazut traficul pe VL? Ca am vazut pe Facebook ca aceasta treaba ti s-a intamplat relativ recent.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.