Alo, Transurb, vrem şi noi să putem respira în autobuze!

By | iulie 9, 2015
bus gl

Am tot urlat pe aici despre transportul în comun doar cu autobuze pentru Galaţi. Cu toate astea, rândurile astea nu au nimic de-a face cu veşnica dispută maxi-taxi vs Transurb.
Nu ştiu dacă aţi mers cu autobuzul zilele astea, situaţia e cruntă, dar discutabilă.

Aglomeraţie mare

Încă de la primele ore ale dimineţii afară e cald. Pe lângă asta, am observat că majoritatea oamenilor au luat măsuri împotriva caniculei anul ăsta, ceea ce înseamnă că se duc să-şi facă treburile prin oraş la primele ore. Din fericire, şcoala s-a terminat, deci deja o categorie destul de numeroasă nu mai foloseşte autobuzul. Oricum, dimineaţa e crunt! Pensionari şi muncitori, full! Chiar şi la ora 8,00 te coci în autobuz. E de înţeles, nu cred că poţi condamna pe careva în perioada asta; mi se pare stupid să mori pe stradă din cauza căldurii.

Mă, da’ di şe?!

Galaţiul are mai multe tipuri de autobuze. Din câte am observat, cele albe par să aibă ceva guri de ventilaţie pentru aer condiţionat, în timp ce restul au aşa ceva doar în zona şoferului (deşi par destul de mari, posibil să fie gândite să împingă aer rece până în spate). La capitolul geamuri, treaba iar e ciudată – bine, nici curent infernal nu e okay, dar nici să nu poţi respira. Aici sunt două probleme care indică atât rea-voinţă, cât şi incompetenţă, dar şi o chestie care trebuie gândită.

1. Dacă autobuzul este dotat cu aer condiţionat, de ce pana mea nu-l deschid şoferii? Încă îşi imaginează că pot fura motorină? Nu au văzut ce au păţit şoferii RATB din Bucureşti? Fireşte, mai există şi varianta cu conducerea Transurb, care e posibil să le fi spus şoferilor să nu dea drumul la aer condiţionat, căci asta ar fi însemnat un 10-20 de litri pe motorină în plus pe zi. Mi se pare de-a dreptul cretin să faci aşa ceva, deşi… Dacă mă gândesc bine, am văzut-o pe doamna Genica Totolici şi, sincer, nu pare a fi genul care să dea doi bani pe pulime. Pe de altă parte, sunt şanse mari ca măsura să nu fie un ordin direct, ci pur şi simplu, cel mai probabil, fiecare şofer trebuie să consume maxim x litri pe motorină pe tură.

2. Dacă autobuzele nu sunt dotate cu aer condiţionat, la ce pana mea le-aţi comandat? Nu e o chestie recentă treaba cu canicula la Galaţi. La fel ca gerul iarna, temperaturile de peste 35 de grade sunt des întâlnite vara. Cum să îţi fidelizezi călătorii obligându-i să circule în saune? Fie e vorba de prostie – nu s-au gândit că Galaţiul are şi vară -, fie e vorba de nepăsare – chestie cu care suntem familiarizaţi.

3. Afară sunt aproape 40 de grade şi simţi cum te sufoci de cald ce e. În zece minute pielea ţi-a transpirat şi rămâne aşa până ajungi într-un loc unde nu e la fel de cald, sau până ajungi acasă şi faci un duş. Eh, cum ar fi să intri transpirat într-un mediu unde temperatura e cu minim zece grade mai mică? Sunt şanse mari ca mulţi să se aleagă cu o răceală zdravănă dacă aerul condiţionat ar funcţiona. Nu ştiu, numa’ zic. E şi ăsta un aspect care trebuie luat în considerare. Acasă nu dau drumul la aer imediat cum ajung, căci cele mai nasoale răceli sunt astea de vară.

O sugestie

Nu sunt şofer, dar ştiu că aerul condiţionat presupune un consum suplimentar de combustibil şi o scădere a puterii motorului. Cu toate astea, nu cred că ai nevoie să urci dealuri uriaşe prin Galaţi, sau să faci depăşiri la mustaţă. Iar treaba cu combustibilul e discutabilă. Din punctul meu de vedere, oricine ar ieşi în faţă şi le-ar spune gălăţenilor că se face un efort pentru confortul lor – în sensul de a da drumul la aer condiţionat în maşini – ar fi aplaudat.

Nu sunt bani pentru a acoperi motorina consumată în plus de către aerul condiţionat? Plm, fă biletul doi lei, mai adaugă un 5 lei la abonament, pe timpul verii. Găseşte o soluţie că ne sufocăm pur şi simplu. Ideal ar fi să se mai renunţe la gratuităţi pe perioada verii…

Un pericol

Gândiţi-vă că dacă situaţia rămâne aşa, la anul, la toţi călătorii din prezent, se vor mai adăuga şi cei care acum merg cu maxi-taxi. Aici cred că e buba cea mai mare, că dacă numărul de călători se dublează… nici nu vreau să-mi imaginez ce infern va fi în autobuze, mai ales când temperatura de afară se va apropia de 40 de grade Celsius.

Fireşte, cer prea mult. E de-a dreptul urât din partea mea să sugerez ca Galaţiul să ajungă în 2015 în dreptul oraşelor civilizate…

Precizare

După ceva research pe nişte forumuri am aflat că autobuzele pe care le vedem în prezent pe străzile din Galaţi nu au aer condiţionat instalat. Conform utilizatorilor de pe tramclub.org, instalaţiile de aer condiţionat sunt opţionale pe autobuzele albe (MAZ 203). În ceea ce le priveşte pe DAF Berkhof SB250, pe forumul menţionat utilizatorii spun că ar avea aer condiţionat în faţă, la şofer. Den Oudsten Alliance City B96 au aer condiţionat doar pentru şofer, conform aceleaşi surse.

Follow me

Adi

Galatean de 28 de ani, mutat in Cluj din 2016. Imi plac PPC-urile, filmele, jocurile video si bunul simt.
Follow me

Abonează-te la adibot.ro prin email

Dacă îţi plac articolele de pe acest blog, adaugă-ţi adresa de email mai jos. Scriu maxim două articole pe zi, deci nu te spamez :)

Alătură-te celor 703 abonați

5 thoughts on “Alo, Transurb, vrem şi noi să putem respira în autobuze!

  1. Ely

    Ce parere am? Ca esti total pe langa….tu ca si calator spui ca nu poti sa suporti caldura din autouz. OK, un traseu lung dureaz 50 de minute. Tu suporti 50 de minute iar eu suport 8=9 ore. De ce nu pornim aerul conditionat, simplu: nu este functional.

    Reply
    1. Nicoleta

      Spune ca nu suporti aerul conditionat, nu ca nu merge. Poate nu merge pe o masina, dar pe niciuna?? Si, daca ai deschide aerul conditionat nu ti-ar fi nici tie rau, dom`le sofer (asta doar in cazul in care esti fumator si tii numai geamul tau deschis)

      Reply
      1. Ely

        Da, pe nicio masina. Vin fara freon in instalatie sau cu instalatia de aer descompletata, fara termostat de climatizare, etc. Si crede-ma, ador aerul conditionat in zilele caniculare. 😉

        Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *