O vacanţă scurtă, ieftină şi faină, la Buşteni

By | august 4, 2015
busteni

Acum vreo două săptămâni, după luni de zile de strâns din buci, am reuşit să pun un bănuţ la saltea şi să plec în concediu câteva zile. Am cheltuit puţin, căci atât am avut la dispoziţie, dar zău, fu mişto.

Mi-a luat aproximativ o lună de zile să stabilesc unde să mergem. Am luat în considerare mai multe aspecte:

– trasee montane – îmi place şi litoralul, dar bleah!, în perioada asta

– cazare ieftină

– nu foarte departe.

Prima opţiune a fost Lepşa, dar având în vedere că trasee montane nu prea sunt, am zis să-i dăm cu pas. Nu voiam să mă duc la munte să stau în cameră sau pe la terase aiurea.

Aşa că am optat pentru Buşteni. 50 de lei drumul, cu maxi-taxi. Am făcut 5 ore până acolo, decent.

Ne-am cazat la o pensiune modestă, fără nimic special – 50 de lei pe noapte camera matrimonială. Pensiunea Fără Nume e locul unde ne-am cazat. Camere decente, centrală, bucătărie complet utilată, sală de mese. Pentru mine a fost destul, nu aveam nevoie de mai mult. Proprietarul are şi doi căţei la pensiune – un câine lup cât mine de mare şi o cătea alintată, micuţă, numa’ buni de mângâiat. Am mai apreciat şi faptul că proprietarul e pasionat de munte şi drumeţii şi ne-a sfătuit dacă să urcăm pe Jepi sau nu. De genul „Jepii Mari îi faceţi uşor. Dacă vreţi şi pe Jepii Mici, să veniţi să vă dau nişte echipament” – chestie pe care am apreciat-o foarte mult.

pensiunea fara nume

100 de lei drumul dus-întors, 75 de lei cazare, de persoană. Dimineaţa am mâncat mezeluri, caşcaval, ceva şniţele făcute de mine, iar seara, la restaurant.

Casa Ancuţei e probabil locul cel mai okay din tot Buşteniul, deşi e o idee mai scump decât mă aşteptam. Tochitură românească – 27 de lei – adică o farfurie cu carne, kaizer, cârnăciori, mămăliguţă, ou şi brânză pe care după ce am mâncat-o abia mă puteam mişca.

Trasee montane Buşteni

În prima zi am urcat doar până la Cascada Urlătoare, pentru că nu voiam să fac febră musculară din prima. Am făcut cam o oră până acolo şi da, am transpirat ca un porc.

În a doua zi am mers de mi-au intrat picioarele în cur – Canionul Şapte Scări. Dacă nu ai maşină personală, va trebui să iei trenul din Buşteni până în Timişul de Jos. 4,5 lei de căciulă dus şi tot atât la întors. Biletul la întoarcere poate fi cumpărat direct de la naş. De la halta din Timişul de Jos se merge pe marginea drumului principal până la fosta cabană Dâmbul Morii, iar de acolo se urmează drumul şi poteca până la canion. În vreo 2 ore, cu tot cu pauză se ajunge la canion. Aveţi grijă la încălţări. Eu am avut adidaşi în picioare şi mi-am futut călcâiele de la chetre. Fain, foarte fain. La întoarecere e ca dracu’ să faci cei 1,5 km pe drum, prin soare şi căldură, dar, mno, asta e.

Jepii Mari. În ultima zi de drumeţii am ales să facem ceva mai spectaculos, cu toate că am plecat de acasă cu gândul că nu ne vom aventura pe trasee dificile, pe care nu le cunoşteam. Nu aveam nici bocanci în dotare, aşa că mi-era teamă să nu apărem la PRO TV într-o ştire de genul „Un grup de turişti inconştienţi au rămas blocaţi pe Jepi. Salvamontul îi caută”. Din fericire, nu a fost cazul, iar Jepii Mari au fost superbi… şi greu, fu greuţ.

Am ajuns la fostul Canton Jepi în vreo două ore şi juma de mers lejer, cu pauze de un minut la 5-10 minute. Iar ucarea s-a făcut în cinci: noi patru oameni şi un maidanez nebun. De la canton am luat-o spre babele, pen că mama a zis „Cum să vă duceţi la Buşteni şi să nu mergeţi la Babele/Sfinxul”. Meh, chetre. Am coborât cu telecabina pentru că eram rupţi, după o aşteptare de vreo 30-60 de minute.

În ultima zi, am plecat de la pensiune pe la 11, am loat un maxi-pixi până în Sinaia şi am mers la Peleş (iar) şi am frecat-o prin staţiune până pe la 5. Abia a doua zi avea loc ceva raliu pe acolo, dar maşinile fură faine, zău.

Buget: aproximativ 450 de lei. Nu pot spune că am dus lipsa vreunui lucru. Păcat că fu mega scurt T.T

Follow me

Adi

Galatean de 28 de ani, mutat in Cluj din 2016. Imi plac PPC-urile, filmele, jocurile video si bunul simt.

Abonează-te la adibot.ro prin email

Dacă îţi plac articolele de pe acest blog, adaugă-ţi adresa de email mai jos. Scriu maxim două articole pe zi, deci nu te spamez :)