Moarte mediocrității! (Facebook – share it, like it)

By | octombrie 26, 2011


Nu știu câți dintre voi au vizionat filmul „Rețeaua socială”(Social network- a must see!), fapt mai mult sau mai puțin relevant pentru cele ce urmează. În următoarele rânduri mă voi adresa unei anumite categorii de oameni și o voi face într-o modalitate mai mult sau mai puțin agresivă.

Nu pot realiza încă dacă este vorba doar de un trend la care nu pot adera sau dacă totul se rezumă la prostie. Pe de-o parte exista posibilitatea să nu fie prostie căci oamenii continuă să mă surprindă așa că voi spune că totul se rezuma la cei cu „o inimă mare”. A ajuta pe cineva este un lucru nobil, nu încape îndoială dar hai să fim serioși! Cum naiba, bă?!

Hai să fie lucrurile clare și să nu generalizăm foarte mult(deși generalizarea e musai după deviza „ești unic, exact ca toți ceilalți”) și să luăm un caz concret. În urmă cu ceva timp televizoarele și internetul răsunau despre niște cai din Delta Dunării uciși pentru nu mai știu ce scop(știrea în sine e irelevantă). Ei bine, ghiciți ce se petrecea pe rețelele de socializare, în special Facebook – sunt fan, zău. Mii, chiar milioane de internauți(deși nu e cuvântul potrivit) plângeau, înjurau, blestemau și planificau să stopeze această nenorocire. „Bă! Nu rezolvați nimic în felul ăsta, comfortabil din fotoliu!” am scris pe un astfel de grup. Evident, frigiderul mi s-a umplut, săraca mamă a fost dorită de mulți și în loc să mi se spună că voi arde în iad(deși nu există iad sau rai) am fost trimis în numeroase organe genitale. Bravo, aplauze! Pentru niște persoane cu inimi mari, sensibile la absolut tot ce se întâmplă în jur, sunteți destul de răi!

Apoi mai este și trend-ul care a luat naștere acum câțiva ani pe Yahoo! Messenger doar că ultima parte s-a modificat puțin. „Mă închin icoanei de deasupra patului seară de seară auzind cum prin fața geamului meu trece un avion cu șenilele pline de noroi, tras de un elefant ce poartă o bluză transparentă și adidași Puma și știu că undeva, acolo, tu mă cauți. Postează și tu pe profilul tău acest mesaj dacă apa este udă!” Ce naiba?!(Sau what the fuck?! – cum spun englezii) O fi frumos în mintea lor, o fi interesant, o fi mega cul dar hai să fim serioși!

Deci, nu! Nu! Nu! Și iar nu! Nu puteți ajuta pe cineva prin intermediul facebook-ului, e stupid să scrieți o tâmpenie după care să îndemnați și celelalte persoane să adere la ea! Ai o inimă mare? Ești îndrăgostit(ă) și nu știi cum să arăți chestia asta? Ieși afară, bă! Mișcă-te, găndește, fă ceva concret și pe facebook postează o picanterie, o poză, o melodie, un articol, o glumă sau orice ar putea fi interesant pentru ceilalți! Știu că veți spune „dă-le bă unfriend și gata” dar dacă aș face asta nu le-aș mai oferi oportunitatea să citească aceste rânduri, nu?

Nu spun că nu este posibil dar mi se pare improbabil. În ultima perioadă am tot văzut poze cu diferiți plozi ce suferă de boli cutremurătoare, sau câte o poză cu o domnișoară perfect normală la prima vedere, ca mai apoi să se spună că suferă de mai știu eu ce boală cruntă compusă din 4 cuvinte alambicate, unul însemnând picior, altul cap, altul colon iar cel din urmă digestie. Nu cunosc medicină, nici nu vreau să cunosc, dar mi se pare puțin probabil. În fine, revenind, se spune că e musai să dai mai departe prietenilor tăi și ei la rândul lor prietenilor lor, mesajul respectiv pentru că victima a încheiat un acord cu facebook, cei din urmă fiind de acord să acopere toate costurile operației dacă evenimentul nefericit obține 1000 de share-uri. Uhm… Mie îmi dă cu virgulă. Consider că cei de la conducerea facebook, sunt destul de avuți încât dacă se apelează la ei și au în buget o secțiune pentru acte caritabile, ar face lucrul ăsta fără să ceară bolnavului sau familiei lui să se chinuie cu etapa „share this please!”, deși, mulțumită copiilor care au o inimă atât de mare la ei în dormitor, pe fotoliu, totul devine ușor. ”Huă! Bă, n-ai inimă!„ veți spune. Ba am inimă, dovadă că încă trăiesc, chiar sunt sensibil la ce se întâmplă în jur. Singura diferență dintre mine și voi e că eu am trecut de etapa în care mâncam tot ce zbura.

Hai, trezirea! Folosiți rețelele de socializare la adevăratul lor potențial. Spuneți-mi cât de minunată este viața voastră, prin ce locuri grozave ați fost, ce muzică bună ați mai ascultat, ce film interesant ați mai văzut, cu cine aveți o relație sau de cine v-ați despărțit. Promovați-vă proiectele, ideile, stârniți topicuri de discuție, dați-vă cu părerea la cele scrise de mine…
We can do it, Romania!

Pe cealaltă parte, dacă vreți să dovediți că aveți o inimă mare și că sunteți sensibili la ceea ce se întâmplă în lume, ridicați-vă fundul de pe scaun și dezlipiți-vă ochii din monitoare și mergeți să donați sânge, organizați un eveniment de strângere de fonduri, adunați gunoaiele dintr-un parc, mergeți prin spitale și spuneți-le o vorbă bună bolnavilor! Faceți ceva în adevăratul sens al cuvântului!

Voi ce părere aveți? Ați făcut vreodată unul dintre chestiile menționate mai sus? De ce?

Follow me

Adi

Galatean de 28 de ani, mutat in Cluj din 2016. Imi plac PPC-urile, filmele, jocurile video si bunul simt.
Follow me

Abonează-te la adibot.ro prin email

Dacă îţi plac articolele de pe acest blog, adaugă-ţi adresa de email mai jos. Scriu maxim două articole pe zi, deci nu te spamez :)

Alătură-te celor 703 abonați

6 thoughts on “Moarte mediocrității! (Facebook – share it, like it)

  1. Ghetu Corina

    Eu-s de parere ca cei care posteaza asa ceva au impresia ca Facebook e vreun fel de ziar ceva, unde apar publicatii despre decedati/bolnavi/inchirieri apartamente. Pe mine una ma plictisesc asa de tare postarile de genul ca nici nu le mai iau in seama. Obisnuiti-va cu ele.

    Reply
  2. Catalin Blindu

    Eu unul respect facebook pentru ca au pus inaintea banilor castigati din reclame strict ideea de baza a unei retele de socializare . Daca a mai ajuns din greseala cineva pe hi5 in ultimul timp sa vada ce e acolo , intelege ce zic . In schimb facebook nu e vinovat pentru ce cacaturi se posteaza , de aici si marile campanii umanitare sau marile razvratiri la care suntem invitati sa dam „attend” tot mai mult in ultimul timp. Eu atat am de zis : „Revolutia din ’89 nu s-a facut pe facebook”

    Reply
  3. Ioana

    Unele postari de genul asta sunt de-a dreptul scarboase, nu m-ar deranja mesajul in sine daca nu ar avea si o poza cu un bebelus/caine/pisica/brontozaur aflat in diferite ipostaze precum ars/taiat/mort. Si e culmea ca toti sunt martiri pe facebook, toti sunt atat de milosi, si atat de impresionati, dar cand este vorba sa dea niste bani pentru un asemenea scop, sau sa isi dedice timpul intr-o organiziatie caritabila, nu se implica absolut deloc. Da’ ei se simt bine, dupa ce dau share la o postare de genul asta, isi spun in gand „Bai, ce om bun sunt!”… Bine ar fi daca ar fi lasata ipocrizia asta deoparte…

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *