Greva maxi-taxiurilor de la Galaţi – respectăm legea sau nu?

By | aprilie 29, 2015
blogbikeworksro

Nu mă uimeşte sub nicio formă ceea ce văd în Galaţi zilele astea. Sâmbătă, scriam că de luni operatorii privaţi de transport în comun vor intra în grevă. Şoferii nu au mai vrut să iasă pe traseu, iar motivele sunt lesne de înţeles, din punctul meu de vedere. Fireşte, luni dimineaţă s-a dezlănţuit urgia.

Îmi amintesc că în cazul garajelor, când primarul Galaţiului a anunţat cu surle şi trâmbiţe că începe demolarea, toţi gălăţenii au sărit să comenteze. Unii spun că s-au săturat de garaje, căci proprietarii erau mârlani, alţii urlau de mama focului că de ce şi că nuuuuu!. S-a făcut, s-au demolat unele baterii, iar în locul lor a rămas mai nimic.

În cazul transportului în comun, părerile sunt la fel de împărţite. Avem trei tabere: cei care foloseau exclusiv maxi-taxi („forţaţi” de context) şi şoferii operatorilor privaţi de transport în comun – care vor ca microbuzele să revină pe străzile oraşului -, cei care mergeau doar ocazional cu caşcarabetele – şi, în mare parte, preferau Transurbul – şi restul, care fie au maşină personală, fie nu le pasă.

La mijloc e o diferenţă de opinii, atât. Ce mi se pare paradoxal este că în toată furia lor, oamenii nu înţeleg că dacă eu am o opinie diferită, asta nu înseamnă că sunt împotriva ta. Fireşte, de aici nasc tot felul de certuri şi, inevitabil, apar jignirile.

Aş vrea să subliniez faptul că părerea oamenilor de rând nu prea contează. Maxi-taxi vor reveni pe traseu, sau nu, în funcţie de interesele care sunt în joc şi cui aparţin ele.

Shopping City va face presiuni pentru ca operatorii privaţi de transport să revină pe străzile Galaţiului. Bag mâna în foc! E mult mai ieftin aşa, decât să faci ca Auchan – să închiriezi două-trei autobuze cu care să aduci la tine pe cine nu are cu ce altceva să ajungă. Ce-i drept, Transurb nu are traseu până la intrarea în centrul comercial, ci mai trebuie să mergi pe jos ceva-ceva (vreo 5 minute). Ah, cine a fost la mall-ul din Brăila fără maşină personală ştie că ei au transport gratuit.

Desigur, e greu să îţi dai seama cine este cu adevărat în spatele unor firme de maxi-taxi. Aici, cred eu, stă esenţa deciziei: cât de puternici sunt acei oameni. E clar că firmele private de transport în comun reprezintă o vacă extrem de darnică, numa’ bună de muls, preferabil la nesfârşit. Să nu uităm câtă evaziune fiscală se face, în lipsa unui sistem de ticketing.

În cazul în care legea va fi respectată, căci contractele operatorilor de maxi-taxi nu mai pot fi prelungite din punct de vedere legal, sunt ferm convins că Transurb îşi va modifica o parte dintre trasee, astfel încât să acopere şi zonele pe unde treceau doar caşcarabete. E clar că nu vor rămâne aceleaşi trasee.

În cele din urmă, vina pentru situaţia de faţă aparţine atât celor cu maxi-taxi, cât şi municipalităţii, care a eşuat în a da un răspuns clar, din timp.

Sursa foto: blog.bikeworks.ro

Bonus:

Follow me

Adi

Galatean de 28 de ani, mutat in Cluj din 2016. Imi plac PPC-urile, filmele, jocurile video si bunul simt.
Follow me

Abonează-te la adibot.ro prin email

Dacă îţi plac articolele de pe acest blog, adaugă-ţi adresa de email mai jos. Scriu maxim două articole pe zi, deci nu te spamez :)

Alătură-te celor 37 de abonați

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *