Intoxicaţie de „awareness”

Toată lumea face proiecte şi acţiuni pentru a trage un semnal de alarmă asupra unei situaţii. Fireşte, dacă situaţia cu pricina este atât de gravă, majoritatea populaţiei interesate ştie deja despre ce e vorba, lucru care nu prea contează, din punctul lor de vedere. Şi asta dintr-un motiv simplu: caşparai.

M-am săturat până peste cap să-mi tot stârnească acest awareness fel de fel de ONG-uri şi fundaţii obscure. Şi nu pentru că unele situaţii nu ar fi reale şi dramatice, ci pentru că – de fapt şi de drept – nu se face nimic prin astfel de campanii.

Fie că e vorba de mişcare şi viaţă sănătoasă, fie că e vorba de mediu, awareness-ul nu face nimic concret pentru că majoritatea populaţiei interesate nu are şi iniţiativă de a produce o schimbare.

Nu zic că toţi fac lucru ăsta, dar sunt persoane care ştiu bine că astfel de proiecte înseamnă bani în buzunar.

Să vă dau un exemplu clar: În 2013, Facultatea de Arhitectură Navală din cadrul Universităţii „Dunărea de Jos” a futut 15.000 de euro pentru „a ajuta” adulţii tineri de peste 16 ani, dezavantajaţi, fie din punct de vedere social, fie din punct de vedere etnic, religios sau care au nevoi speciale.

Ce a însemnat cel ajutor? Nişte postere, nişte dansuri şi nişte plimbări prin Italia. Fireşte că în Italia nu au fost duşi tinerii pentru care s-a făcut proiectul, ci oamenii deştepţi care organizau toată treaba.

Mai e o astfel de activitate care are loc în curând şi pe care o suspectez de aceeaşi „mişcare”, dar nu îmi place să acuz fără să cunosc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.