Vieţile unor studenţi din Galaţi au fost ruinate de greva maxi-taxi

By | mai 5, 2015
wallet

Nu am vrut să despic firul în şaişpe cu cea grevă maxi-taxi, pentru că subiectul mi s-a părut dificil de digerat. Cine crede că treaba nu a fost puţin premeditată, probabil o fost şi pe la icoana lu’ Boca, aia care a încetat „să plângă” când o venit un popă s-o verifice.

Oricum, mi-e greu să nu râd văzând marile probleme ale unora dintre studenţii din prezent.

Se dă această „odă” adusă „normalităţii” în ceea ce priveşte transportul în comun din Galaţi, de către Marina Ursu, din Tulcea, studentă în anul doi la Jurnalism (foarte proastă alegere!). Fata se plânge că a întârziat la cursuri pe toată durata grevei operatorilor privaţi, că s-a înghesuit prin autobuze şi că a fost atât de greu, încât acum e rai şi miere în oraş.

Fata zice aşa:

Zilele trecute, am experimentat reîntoarcerea la transportul în comun, pe motiv că privaţii nu respectau trasee, reguli, nu dădeau bilete şi nu circulau cu grijă, încurcând traficul, alminteri descurcat al Galaţiului. O săptămână am strâns din dinţi şi am încercat să nu mă enervez prea tare, aşteptând în staţii un autobuz cu jumătăţile de oră, strecurându-mă printre călători ca să iau un bilet de la şofer şi făcându-mi cu grijă loc printre bătrâneii care se plimbă zilnic la orele de vârf de colo, colo prin oraş, pentru că au gratuitate.

Şi maxi-taxi e tot transport în comun, nu doar autobuzele. Aşa e, ce plm e aia evaziune fiscală?! Nimănui nu-i pasă de aşa ceva! Motivul grevei nu a constat în comportamentul operatorilor de maxi-taxi, ci în cel al Primăriei, care a spus că le taie macaroana la barosani. În majoritatea staţiilor există nişte chestii albe în care stă câte o tanti. Dacă îi întinzi 1,5 lei, te alegi cu un bilet.  Bătrâneii se plimbă mereu, nu doar la orele de vârf.

Fata şi spune de ce e atât de revoltată:

Menţionez că locuiesc în Tulcea şi acum trebuie să schimb două autobuze ca să ajung la facultate, pe Domnească.

Să facem un calcul. Bacul costa 1,5 lei dus, 1,5 lei întors. În total, trei lei. Două autobuze dus, alţi trei lei şi tot atât la întoarcere. Mă rog, maxi-taxi, aceeaşi bani. Nouă lei pe zi. Dacă are cursuri 20 de zile pe lună, se ajunge la un total de 180 de lei, pe transport. O voi considera o fată deşteaptă, ceea ce înseamnă că studiază la buget. Taxa la cămin pentru studenţii la buget era, în iulie anul trecut, de 102-107 lei.
Despre ce vorbim?!

Mă rog, să continuăm:

Apoi, ajungi în faţă şi constaţi că între manierele şoferului de maxi-taxi şi cele ale conducătorului de pe autobuz nu e nicio diferenţă: staaaai cu banii în mână, aşteptând să se îndure cineva de tine şi să îţi dea biletul salvator. Iar dacă trebuie să mai dea şi rest, şoferul e enervat de-a binelea! Unei doamne i-a trântit geamul în nas, pe motiv că era în trafic. Apoi a apostrofat-o nervos, după ce i-a smuls banii din mână: „Auzi, eu nu sunt şofer de maxi-taxi, să dau restul în mers, eu mai trebuie să şi conduc!”

LOL. Fata spune chestia asta, imediat după ce zice că „biletele se pot achiziţiona de la şofer doar în staţii”. Ce plm e aia siguranţă în trafic, când în spate ai 50 de oameni şi cui îi pasă de aşa ceva?! „Nicio diferenţă”.

Articolul se termină paradoxal:

Mă rog, fata atinge puţin realitatea cu ultimele două fraze:

Eu ştiu o regulă: înainte să desfiinţăm ceva trebuie să ne asigurăm că avem ce pune în loc. Şi mai ştiu că, în secolul XXI, un transport de calitate nu se face nici cu hingherii aşteptând prin cotloane şi nici cu hoţii de buzunare lângă tine.

Sigur, într-un oraş european, cu oameni civilizaţi, nu ar fi niciodată încurajată evaziunea fiscală pe care o practică practicau (nu am mai mers de o lună de zilei cu caşcarabetele) şoferii de maxi-taxi, doar pentru că fie ţi-e lene să mergi puţin pe jos, fie să pleci mai devreme de acasă. Nu cred că există schimbare prin care să se treacă de pe-o zi pe alta la ideal; perfecţiunea necesită ajustări pe ici-colo, în funcţie de feedback-ul utilizatorilor (de-aia s-au inventat variantele beta). Sunt puţine autobuze pentru că în loc să se strângă bani pentru suplimentarea numărului lor, se dau în buzunarele unor mahări de prin Poliţie sau politică, apoi municipalitatea este nevoită să scoată bani din alte părţi (sume la care eu contribui).

Stau şi mă întreb, ca un bou, ce plm e în mintea bucureştenilor, dimineaţa, când se bagă la grămadă în metrou. ‘raţi a dreacu de plevei, faceţi bă gălăgie să bage maxi-taxi pe şine! Unde vă este opulenţa?!

Mă rog, subiectul e stufos. Pe „Viaţa liberă” a strâns undeva la 400 de comentarii şi 50.000 de afişări într-o săptămână. M-am săturat să discutăm discuţii, de dragul de a ne impune punctul de vedere. Asta vrea majoritatea (TOP KEK!), cu asta defilăm.

Nici măcar o dată, de când circul cu autobuzele Transurb, nu am aşteptat 40 de minute într-o staţie. Probabil sunt eu un caz aparte.

Follow me

Adi

Galatean de 28 de ani, mutat in Cluj din 2016. Imi plac PPC-urile, filmele, jocurile video si bunul simt.
Follow me

Abonează-te la adibot.ro prin email

Dacă îţi plac articolele de pe acest blog, adaugă-ţi adresa de email mai jos. Scriu maxim două articole pe zi, deci nu te spamez :)

Alătură-te celor 703 abonați

One thought on “Vieţile unor studenţi din Galaţi au fost ruinate de greva maxi-taxi

  1. Georgia N

    Luni, 4 mai, prima zi lucratoare de dupa greva maxi-taxi-stilor, ora 8,30, Tiglina I. Maxi plin, statia plina, in autobuzul 102 se statea pe varfuri de plin ce era… O zi normala…
    Concluzia: Trebuie sa plec de acasa mai devreme, dar asa fac si ceva miscare. Mersul pe jos face piciorul frumos.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *