Excursie pe valea Bratcutei si Ponoara, Muntii Padurea Craiului

By | februarie 5, 2018
excursie valea bratcutei ponoara clubul montan apuseni

Opulentsa macsima, iar am fost pe munte.

Tura asta fu ceva mai scurta, iar traseul fu super usor! Din pacate, vremea a vrut ea sa ne arate ca ne poate face din orice directie.

Am plecat la 7 dimineata din Cluj, pe o vreme mult prea calduroasa pentru perioada asta a anului.

Am trecut mai intai pe la pestera Cociului. Intrarea e cam plina de gunoaie, caci oamenii care locuiesc in zona au fost „educati” ca acolo se arunca deseurile.

Oricum, am vazut intrarea si cam atat, caci accesul nu e tocmai usor. Ca fapt divers, de aci:

Cursul de apă sub acţiunea căruia s-a format este azi temporar-activ, străbate, la început, o galerie puternic descendentă, relativ joasă, cu numeroase repezişuri şi cascade, şi dispare la capătul acesteia, printr-o strîmtoare greu accesibilă (0,5 x 0,4 m) care a făcut pe mulţi exploratori să renunţe la înaintare.

Apoi am patruns pe traseu si dupa un urcus domol, lung de vreo 15-20 de minute, am ajuns pe creste, unde am fost putin hipnotizati de priveliste si ceata.

Ni clip video de la Clubul Montan Apuseni:

Din pacate, pe la pranz a inceput ploaia. Si ce ploaie! Gecile, pantalonii si incaltamintea noastra impermeabila a facut fata doar cateva ore, dupa care am inceput sa ne udam… complet.

A doua pestera nu am reusit sa o gasim. Fu vorba despre pestera Sancuta. E posibil ca intrarea sa fi fost colmatata.

Am vazut pana si alunecari de teren, o vulpe si o caprioara.

Din pacate, oricat de faine erau lucrurile din jurul nostru, cand esti ud si ti-i rece, numa’ sa stai sa pozezi nu mai ai chef.

La un moment dat, apele Bratcutei, umflate de ploaia torentiala, se uneau cu ceva apa subterana ce izvora dintr-un versant. Eh privelistea era ceva fin, ceva ce rar vezi. „Sunt prea ud ca sa ma fascineze, nici macar poza nu-i fac, hai mergi in continuare!”… ¯\_(ツ)_/¯

Ni un clip video cu pozele si filmarile mele (recunosc, muzica poate e putin cam hiphy; filmat/pozat cu Samsung S7 Edge pe auto):

O sa mergem in Decathlon la leafa sa ne dotam cu toate cele, ca data viitoare sa nu mai fie probleme.

Reiau P.S.-ul din articolul despre excursia anterioara: Pe cei de la Clubul Montan Apuseni ii puteti gasi si pe Facebook. La excursiile astea poate participa oricine, nu trebuie sa faci parte din club sau mai stiu eu ce, numa’ sa ai echipament, bun simt si sa asculti indicatiile celor care organizeaza.

Follow me

Adi

Galatean de 29 de ani, mutat in Cluj din 2016. Imi plac PPC-urile, filmele, jocurile video si bunul simt.

Abonează-te la adibot.ro prin email

Dacă îţi plac articolele de pe acest blog, adaugă-ţi adresa de email mai jos. Scriu maxim două articole pe zi, deci nu te spamez :)