8095 cauta Grei cu Brand-appeal

By | martie 13, 2012

La nivel global, piata muncii este cucerita de Generatia Y, cunoscuta si sub numele de Millennials sau 8095. In cifre, suntem 1,7 miliarde de indivizi cu varsta cuprinsa intre 15-30 de ani si o medie de 28 de ani, indivizi cu apetit mare pentru ROR (Return on Relationship) cand vine vorba de alegerea unui brand.

Din ipostaza de consumatori, 8095-ii prezinta un grad ridicat de loialitate fata de organizatiile care livreaza prin produs sau serviciu furnizat ce au promis prin comunicarea de brand. Potrivit datelor furnizate de CIA World Factbook, 70% din Peter Pan-ii apartinand acestei generatii sunt loiali unui brand construit pe o structura diferita de ADN, care ii reflecta integritatea.

Din postura de angajati, indivizii apartinand Generatiei Y dau dovada de mai putina loialitate fata de angajatori lor. Conform unui studiu realizat de PwC la finele anului 2011, 25% din Millennials previzioneaza ca o sa aiba pana la 6 angajatori si doar 54% manifesta o forma de loialitate fata de angajator.In urma cu 3 ani, acelasi studiu arata ca 74% dintre Millennials au nivel ridicat de loialitate pentru angajator.

De unde criza de loialitate pentru angajatorii nostri, domnilor? indraznesc sa ma intreb. La o prima analiza, am putea sa spunem ca scaderea loialitatii vine din contextul economic dificil. Cu siguranta, mediul economic turbulent are un impact asupra modului in care abordam relatia angajat – angajator, insa, tinand cont de profilul acestei generatii, tind sa cred ca turbulentele economice nu reprezinta factorul determinant in schimbarea perceptiei. Conform profilul, Generatia Y este mai interesata de dezvoltarea personala si profesionala si de oportunitatile oferite de angajator in aceasta directie decat de recompensa financiara. Din acelasi profil, reiese ca Millennials cauta echilibru intre personal si profesional, pachetul salarial ocupand un surprinzator loc 3 in acest clasament al criteriilor de alegere a unui angajator. De asemenea, este important de stiut ca acesti indivizi sunt cei mai bine platiti angajati din toate timpurile comparativ cu celelalte generatii si consumatori activi cu o putere de cumparare foarte mare si cu o puternica influenta asupra brand-urilor.

Astfel, s-ar parea ca ale noastre brand-uri au o problema in livrarea promisiunilor facute din postura de angajator. Atragerea si mentinerea clientilor par sa acapareze toata scena, in timp ce comunicarea catre angajati/posibili angajati dar si actiunile concrete de livrare a promisiunilor facute din ipostaza de angajator se lupta pentru legitimitate in strategiile corporatiste. Sa fie dificil multitasking-ul pe timp de criza pentru acesti giganti economici? Ironic este ca in peste trei sferturi din 15 491 de joburi postate pe o platforma online, angajatorii nostri exprima ca ” multitasking-ul in termene stricte si in conditii de stres” reprezinta o necesitate in vederea indeplinirii obiectivelor postului. Ajung la concluzia ca reciprocitatea este baza unei relatii sanatoase, indiferent ca vorbim de natura personala sau cea profesionala.

Daca sunteti in cautarea unei oportunitati profesionale, atunci ar fi bine sa va cautati CV-ul, sa il actualizati si sa incepeti sa cercetati platformele online de job-uri respectiv site-urile marilor corporatii intrucat greii cu brand-appeal incep sa isi caute top talentele. Este recunoscuta aceasta perioada a anului, anume februarie – iunie, ca fiind valul major de angajari din calendarul gigantilor. HP, Oracle, Continental Automative dar si alti jucatori importanti isi cauta discipolii sau specialistii.

Pentru job-urile de entry-level, recrutarea are loc dupa tiparul bine cunoscut si anume, aplicari la un click distanta, fie ca acestea sunt prin intermediul unor platforme de job-uri fie prin intermediul site-ului companiei. Astfel, doar un CV bine pus la punct poate face diferenta. E important sa folosim toate resursele pentru a trece cu brio de acest pas, al vizualizarii CV-ului, iar pentru pregatirea acestui document critic, Google este un prieten bun si iti poate furniza o serie de informatii mai mult decat relevante.

Un CV bine realizat poate fi pasaportul tau catre job-ul pe care il visezi, pentru care te-ai pregatit si pentru care ai muncit pana acum. CV-ul trebuie sa reflecte realitatea in termeni de experienta profesionala si pregatire. Ca in multe alte situatii, mai putin inseamna mai mult. Din experienta mea de prospectare a angajatorilor in cautarea alesului, pot spune ca am avut peste 50 de aplicari si cu ocazia acestor aplicari am experimentat, am schimbat formatul, am ajustat, am modificat, am facut PR, am evidentiat realitatea. Nu pot afirma cu tarie ca am gasit formula de succes, dar cel mai bun raport aplicare/obtinut interviu, l-am avut cu un CV de maxim 2 pagini, in care experienta profesionala era conforma cu realitatea si evidentia competentele dezvoltate, realizarile si obiectivele atinse, urmata de trecerea in revista a profilului academic, limbile straine vorbite, abilitatile personale prin care consider ca aduc un plus de valoare unei echipe si competentele digitale. Formatul l-am pastrat simplu, curat, fara artificii grafice si ingrijit prin alegerea font-ului, asezare in pagina.

In ceea ce priveste interviul, am invatat sa acord importanta intrebarilor pe care le poti adresa angajatorului, astfel poti sa afli daca intr-adevar organizatia este asa cum iti inchipui, daca oportunitatile pe care ti le doresti sunt in capacitatea angajatorului de a le oferi, daca mediul de lucru este unul care te-ar stimula ca si individ. In urma experientelor cu diferiti angajatori, mi s-a intamplat sa plec de la un prim interviu fara sa imi doresc sa mai existe si o a doua intalnire. Consider ca interviul este o intrevedere in care ambele parti incearca sa afle cat mai mult una despre cealalta si este o ocazie potrivita pentru a masura asteptarile setate atat de angajator cat si de intervievat, iar pentru a realiza acest lucru, eu ca si candidat, am demonstrat onestitate si o curiozitate autentica pentru posibilul angajator. In aceeasi masura consider ca merit onestitate si curiozitate. Nu au fost multe cazurile, dar in ceea ce ii priveste pe unii HR-isti, reorientarea profesionala este recomandata.

Din prisma experientelor, va spun ca nu exista o formula de succes pentru interviuri si ca nu ne potrivim profilului tuturor angajatorilor, iar persoanele care in urma interviului ne transmit un mail pentru a ne ura succes in alegerile profesionale, ne fac un mare favor. In ciuda limbajului de lemn si al server-ului care transmite automat mesajul, credeti-ma ca practica m-a invatat ca locul meu nu era in niciuna din companiile de care am fost refuzata.
Daca aveti apetit pentru corporatii, o recomandare ar fi sa va familiarizati cu testele de tip GMAT, testele de logica, personalitate, imaginatie, creativitate, assessment center. In cazul unor multinationale, gasiti aceste teste pe site-ul acestora la sectiunea Cariera. Puteti sa experimentati si in felul acesta sa luati putin pulsul procesului de recrutare.

Bilantul meu pentru debutul in piata muncii arata ca am avut peste 50 de aplicari online, 15 interviuri dintre care 13 pentru multinationale si 2 pentru firme mici, 8 intalniri pentru minunatele teste de care va pomeneam anterior si o pozitie de junior in cadrul ariei de Business Development pentru o companie de consultanta de business centrata pe procese, 4 luni de aplicari si incercari, presiuni financiare multe-acestea din prisma faptului ca organizatiile erau in Bucuresti, iar eu in Galati. Dupa toate aceste experiente, am invatat ca la fel de important ca ei sa ma placa pe mine este ca si eu sa ii plac pe ei, daca eu sunt fresh si ma prezint cu cea mai buna versiune de mine la interviu dupa trezit la 5 dimineata, petrecut 4 ore pe tren, 1 ora pe mijloacele de transport, cred ca merit intrebari adresate pe un alt ton decat cel plictisit si interes pentru motivatia mea.

Astfel, va propun sa fiti corecti cu voi dar si cu ei si sa tineti cont ca in cursa aceasta perseverenta face diferenta. Din cauza mediului economic dificil, traim intr-un timp al compromisului si in felul acesta ne vedem uneori in situatia de a accepta job-uri care nu indeplinesc fisa postului pe care ne-am tot imaginat-o in timpul studentiei. O solutie buna ar fi sa ne aducem contributia pentru a construi impreuna cu angajatorul un mediu de lucru care sa ne fie pe plac, sau sa inovam la nivelul responsabilitatilor. In schimb, trebuie sa tinem cont ca suntem in perioada de invatare si ca lucrurile mari au fost odata mici, iar daca intr-adevar iti place o industrie, un model de business, un tip de activitate, atunci nu cauta sa arzi etapele.

Inchei intr-o nota pozitiva si o sa recunosc ca sunt totusi o romantica. Cred ca e posibil sa gasesti alesul din prisma profesionala, locul unde mergi de placere si ai rabufniri de entuziasm cand esti tu cu tine si te gandesti la proiectele pe care le dezvolti. Organizatia care te entuziasmeaza si care ti-ar duce dorul daca ai lipsi, si careia ii duci dorul cand lipsesti, proiectele care te ingrijoreaza si care te fac sa ai accese de bucurie cand rezultatul e cel dorit sau peste asteptari. Si in cele din urma, ca in orice relatie, mai sunt si zile proaste.

Marlena Hij- Full time hero.

Sursa foto: cpcc.edu

Follow me

Adi

Galatean de 28 de ani, mutat in Cluj din 2016. Imi plac PPC-urile, filmele, jocurile video si bunul simt.
Follow me

Abonează-te la adibot.ro prin email

Dacă îţi plac articolele de pe acest blog, adaugă-ţi adresa de email mai jos. Scriu maxim două articole pe zi, deci nu te spamez :)

Alătură-te celor 37 de abonați

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *